Warto zadbać o to, aby logo kancelarii wyróżniało się na tle konkurencji, wyglądało atrakcyjnie, oryginalnie i trafiło do właściwego odbiorcy.
Przeczytaj o tym, jak projektujemy logo dla kancelarii
Logo kancelarii adwokackiej nie tylko nie musi, ale też nie powinno być nudne i stereotypowe. Przesadna powaga i zbyt konserwatywna forma nierzadko bywają śmieszne. Powszechnie znane i popularne symbole kojarzące się z profesją adwokata to wagi temidy, klasyczne paragrafy, greckie kolumny czy pióra. Warto jednak zadbać o to, aby logo kancelarii wyglądało atrakcyjnie i oryginalnie, aby wyróżniało się na tle konkurencji i trafiło do właściwego odbiorcy.
Jakkolwiek formalna i prosta postać logo winna być zachowana, jednak wcale nie musi oznaczać nudy. Pewne cechy, takie jak powaga, profesjonalizm, doświadczenie i solidność powinny znajdować odzwierciedlenie w projekcie. Najczęściej logo kancelarii adwokackiej to graficzna prezentacja inicjału właściciela lub akronim nazwy kancelarii. Monogram skomponowany w nieoczywisty, pomysłowy sposób w precyzyjnie dobranych kolorach potrafi zatrzymać oko obserwatora.
Dobrze jest, gdy logo wyróżnia się w ciekawy sposób. Świetnie, gdy w świat adwokackiej identyfikacji wizualnej wprowadza jakiś interesujący, nieoczywisty akcent. Dla jednej z kancelarii notarialnej działającej na Pomorzu wykonaliśmy logo, w którym wykorzystaliśmy tzw. przestrzeń negatywną. Litera „N” wpisana w odcisk pieczęci tworzy prosty, jednak zajmujący wizualnie symbol. Projekt został wyróżniony w artykule Letter „N” Logo Design – 20 Noteworthy Examples międzynarodowego serwisu designrshub.com skupiającego społeczność grafików.
Jak można się domyśleć, logo kancelarii prawnej umieszcza się przede wszystkim na oficjalnych dokumentach. Widnieje na wizytówkach, teczkach, poważnych aktach i innych ważnych papierach. Jednak nie jest wcale powiedziane, że są to jedyne miejsca. Jedno z naszych pierwszych projektów, logo kancelarii PMR umieszczone zostało na samochodzie rajdowym, na którym też musiało się dobrze prezentować. Trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność – logo na radzie? Czemu nie!
źródło Kancelaria PMR
Zaskakujące może się okazać, że logo dla kancelarii wcale nie jest jest skazane na stonowane, przygaszone kolory. Kancelarie zakładają także kreatywni i nieszablonowi pasjonaci. Aby nadać świeżości i lekkości stosujemy także jaskrawe, niemal krzykliwe barwy. Przykładem jest logo dla kancelarii kreatywnej oraz rachunkowej.
Największą grupę projektów logo dla kancelarii prawnych stanowią inicjały właścicieli. Wskazane w tej branży jest, aby w identyfikacji wizualnej zachować prostotę, minimalizm ale, co też niezmiernie ważne oryginalność. Jeśli klient sobie życzy, w logo może znaleźć się temida, paragraf czy inny symbol związany z branżą.
Wybrane projekty logo dla kancelarii wykonane w studio Ludio
Zapraszamy do współpracy jeśli potrzebujesz logo dla swojej kancelarii.
Napisz do nas