Profesjonalne logo firma eventowa

Czy wiesz, że unikalne logo firmowe jest pierwszym krokiem do wyróżnienia własnej działalności na tle konkurencji i jednocześnie punktem wyjścia dla całego procesu identyfikacji wizualnej? Odpowiedzialne podejście do wykonania projektu logo jest szczególnie ważne podczas rozwijania nowej marki. Aby ktoś mógł zidentyfikować przedsiębiorstwo – projekt firmowego logo musi być wyjątkowy. Co sprawi, że Twój znak firmowy właśnie taki będzie? Poniżej prezentujemy zasady, którymi kierujemy się podczas projektowania logo dla firm. Mamy nadzieję, że nasze podejście sprawi, że szybko będziesz się identyfikował z wizją projektów, którą dla Ciebie przygotujemy. A co za tym idzie, zdobędziesz stałych klientów dla swoich usług lub produktów.

Jak stworzyć ciekawe logo dla firmy?

Wykonanie nietuzinkowego znaku firmowego powinno być poprzedzone rzetelną analizą najważniejszych aspektów ściśle związanych z danym biznesem. Na projekt logo warto poświęcić odpowiednio dużą ilość czasu, a także zainwestować w to trochę budżetu przeznaczonego na działania marketingowe. Pewne jest to, że takie działanie zaprocentuje w przyszłości. Oczywiście każdy przedsiębiorca może podjąć się tego zadania samodzielnie, jednak trzeba pamiętać, że tworzenie logo jest procesem wieloetapowym i wcale nie takim łatwym, jak może się pozornie wydawać. Dlatego przygotowania logo firmy nie należy powierzać niedoświadczonym osobom, za którymi nie przemawiają odpowiednie kompetencje i wcześniej zrealizowane projekty logo.

Ponieważ każda firma jest wyjątkowa, niezmiernie istotne jest, aby przed rozpoczęciem tworzenia znaku firmowego, zbadać, co sprawia, że nasz biznes wyróżnia się spośród innych. Im więcej zostanie zebranych informacji, tym na lepszy wynik można liczyć. Poznanie aktualnych trendów, konkurentów biznesowych, koncepcji – to ważne informacje, które pozwolą zaprojektować jedyne w swoim rodzaju logo dla firmy. Warto poznać, jakie podejście do projektów identyfikacji wizualnej mają inne przedsiębiorstwa. Taki benchmarking branży nie jest niczym nowym, ale dla wielu nadal okazuje się niepotrzebny. Takie podejście to błąd. Podobnie jak podchodzenie do weryfikacji projektu po macoszemu.

Czym powinno się wyróżniać dobre logo firmowe?

Duża część społeczeństwa mówi o sobie, że są wzrokowcami. Nie sposób z tym dyskutować – i nawet nie powinno się tego robić. Dlaczego? Dwudziesty pierwszy wiek to okres wzrastającej potęgi informacji. Obecnie ta w formie wizualnej jest najlepiej i najszybciej przyswajana przez konsumentów. Tym bardziej dobre logo firmy to po prostu podstawa. Tylko unikatowy znak firmowy przejdzie próbę czasu, zostanie zapamiętany przez odbiorców i nie będzie musiał zmieniać się co chwilę. Dzięki temu konsumenci przyzwyczają się do niego, a to przełoży się na rozpoznawalność marki. Lojalność klientów – obecnie w szczególności tych młodszych – może przejawiać się na wielu płaszczyznach życia. Kluczem sukcesu jest obecnie nie tyle, co sprzedaż produktu, ale stylu życia, podejścia do niego.

Oryginalne projekty logo – czyli jakie? Nie należy też zapominać, że dobre logo to takie, które jest czytelne – odbiorcy nie zawsze mają czas na jego analizę, dlatego musi być łatwe do rozpoznania i zapamiętania w różnych warunkach. Równocześnie znak firmy powinien być uniwersalny, co oznacza, że będzie dobrze prezentował się na różnych formatach i wszelkiego rodzaju materiałach.

Czego unikać podczas tworzenia firmowego logo?

Chcąc mieć pewność, że zaprojektowany znak firmowy będzie unikalny i rozpoznawalny, w procesie jego projektowania należy wystrzegać się przede wszystkim takich błędów, jak:

  • logo skopiowane – zmawiając wykonanie znaku firmowego u tanich wykonawców, ryzykujemy, że zostanie on skopiowany, a my możemy być posądzeni o plagiat – zduplikowany projekt logo możę być powodem poniesienia niepotrzebnych kosztów sądowych, a także niedające się przeliczyć na pieniądze – straty wizerunkowe,
  • logo nieustawne – znak pięknie prezentuje się na monitorze komputera, ale traci estetykę, gdy używa się go w innym rozmiarze, w tym np. na papierze firmowym, koszulkach dla pracowników, gadżetach biurowych do rozdawania na targach branżowych, a także bannerach czy plakatach reklamowych,
  • logo pstrokate – zbyt dużo kolorów może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego – warto pamiętać, że logo firmowe powinno dobrze prezentować się także w wersji monochromatycznej, co ułatwia jego wykorzystywanie na różnych tłach w przypadku druku materiałów promocyjnych (np. na wizytówki),
  • logo prowizoryczne – najczęściej tworzone przez amatora, w niskiej cenie i nie do końca odpowiednio przemyślane, to po prostu krótkowzroczne podejście, które sprawia, że za jakiś czas konieczne będzie przeprowadzenie rebrandingu, na nowo projektowania logo i poniesienia znacznie większych kosztów,
  • logo bez przygotowania – czyli takie, które zostało stworzone intuicyjnie, bez przeprowadzenia wcześniejszej analizy rynku, zachowań klientów oraz konkurencji.
Traduspa - logo firmowe
Logo firma Dwa De

Dlaczego warto powierzyć tworzenie logo firmy profesjonalistom?

Odpowiedź jest prosta. Chcąc mieć pewność, że nasz znak firmowy będzie unikalny, warto to zadanie przekazać w ręce specjalistów. Współpraca z nimi to gwarancja wyboru najlepszego możliwego projektu. Firmowe logo to kluczowy element marketingu w dzisiejszym świecie, symbol tożsamości firmy i jednocześnie niezwykle ważny element w budowaniu pozytywnych relacji z klientami. Proces projektowania logo to coś więcej niż grafika, kolory, czy użyte fonty. Prawidłowo przeprowadzone projektowanie logo firmy niesie ze sobą wiele korzyści, pozwalając wywrzeć długofalowe wrażenie na docelowych odbiorach.